PENGGUNAAN MODEL PROJECT BASED LEARNING BERBANTUAN WORDWALL UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN PEMAHAMAN KONSEP MATEMATIS PESERTA DIDIK
Isi Artikel Utama
Abstrak
Panalungtikan ieu boga tujuan pikeun nyaho pangaruh model Project Based Learning anu dibantuan ku Wordwall pikeun ningkatkeun kamampuhan pamahaman konsep matematis murid kelas IV SD dina bahan ajar Bangun Datar. Panalungtikan ieu dilaksanakeun di SD Ganesha Kota Bandung. Metode nu dipake nyaeta pendekatan kuantitatif kalayan metode quasi eksperimen make desain non
equivalent control group design. Instrumen nu dipake dina panalungtikan ieu nyaeta
10 soal pilihan ganda jeung 5 soal esay. Populasi panalungtikan ieu teh diwangun ku 19 urang murid kelas IV A (kelas eksperimen) jeung 19 urang murid kelas IV B (kelas kontrol) di SD Ganesha Kota Bandung. Kelas IV A narima perlakuan ku model diajar Project Based Learning anu dibantuan ku Wordwall, sedengkeun kelas IV B diajar kawas biasa (konvensional). Data dikumpulkeun tina hasil pretest jeung posttest oge tina lembar observasi, tuluy dianalisis ngagunakeun uji normalitas, uji homogenitas, uji hipotesis, uji gain ternormalisasi jeung uji effect size. Hasil panalungtikan nunjukkeun aya kanaekan nu signifikan dumasar kana uji gain ternormalisasi kalayan nilai 0,2990%. Salian ti eta, pangaruh nu signifikan antara kelas eksperimen jeung kelas kontrol oge kacida katingalina ngaliwatan uji effect size kalayan nilai 1,431.Ku kituna, bisa dicindekkeun yen aya paningkatan jeung pangaruh nu signifikan kana kamampuhan pamahaman konsep matematis murid antara kelas eksperimen nu ngagunakeun model diajar Project Based Learning dibantuan ku Wordwall jeung kelas kontrol nu ngagunakeun model pembelajaran konvensional.
Rincian Artikel

Artikel ini berlisensiCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Referensi
Adolph, R. (2016). No Title No Title No Title. 1–23.
Afriana, J. (2015). PROJECT BASED LEARNING ( PjBL ) Makalah. Universitas
Pendidikan Indonesia, 4–17.
Ali, M. M., Hariyati, T., Pratiwi, M. Y., & Afifah, S. (2022). Metodologi Penelitian
Kuantitatif dan Penerapannya dalam Penelitian. Education Journal.2022, 2(2),
–6.
Anggraini, P. D., & Wulandari, S. S. (2020). Analisis Penggunaan Model
Pembelajaran Project Based Learning Dalam Peningkatan Keaktifan Siswa.
Jurnal Pendidikan Administrasi Perkantoran (JPAP), 9(2), 292–299.
https://doi.org/10.26740/jpap.v9n2.p292-299
Astuti, W., & Wijaya, A. (2021). Learning trajectory berbasis proyek pada materi
definisi himpunan. Jurnal Riset Pendidikan Matematika, 7(2), 254–266.
https://doi.org/10.21831/jrpm.v7i2.16483
Atmaja, I. M. D. (2021). Koneksi Indikator Pemahaman Konsep Matematika dan
Keterampilan Metakognisi. Nusantara: Jurnal Ilmu Pengetahuan Sosial, 8(7),
–2056.
Az Zahrah, R. amalia, & Anwar, K. (2023). The Effect Using Wordwall Game
Applications To Improve Student’s Vocabulary In Chumchon Ban
Phanokkhao School. DIDAKTIKA : Jurnal Pemikiran Pendidikan, 29(1), 18.
https://doi.org/10.30587/didaktika.v29i1.5246
Baidowi, A., Sumarmi, S., & Amirudin, A. (2015). Pengaruh Model Pembelajaran
Berbasis Proyek terhadap Kemampuan Menulis Karya Ilmiah Geografi Siswa
SMA. Jurnal Pendidikan Geografi, 20(1), 48–58.
https://doi.org/10.17977/um017v20i12015p048
Candra Susanto, P., Ulfah Arini, D., Yuntina, L., Panatap Soehaditama, J., &
Nuraeni, N. (2024). Konsep Penelitian Kuantitatif: Populasi, Sampel, dan
Analisis Data (Sebuah Tinjauan Pustaka). Jurnal Ilmu Multidisplin, 3(1), 1–
https://doi.org/10.38035/jim.v3i1.504
de Houwer, J., Barnes-Holmes, D., & Moors, A. (2013). What is learning? On the
nature and merits of a functional definition of learning. Psychonomic Bulletin
and Review, 20(4), 631–642. https://doi.org/10.3758/s13423-013-0386-3
Dianti, Y. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif. In Angewandte Chemie
International Edition, 6(11), 951–952. http://repo.iaintulungagung.ac.id/5510/5/BAB 2.pdf
Emilia, F., Rulyansah, A., Amin, S. M., & ... (2024). Improving Mathematical
Understanding Through the Use of Wordwall Media in Elementary Schools.
BASICA Journal of …, 4(1), 11–22. https://doi.org/10.37680/basica.v4i1.5379
Fahrurrozi, & Hamdi, S. (2017). Metode Pembelajaran Matematika. In Universitas
Hamzanwadi Press. https://febriliaanjarsari.wordpress.com/2013/01/21/metode-pembelajaranmatematika-inovatif/
Fajrin, F. Q., Prawesti, V. Della, Nabilah, T. Z., Cahyaningrum, F. N., Faradisi, A.
R., Sari, E. A., & Savitri, R. (2023). Analisis Dampak Penggunaan Gadget
Pada Motivasi Belajar Siswa. JURNAL INDOPEDIA (Inovasi Pembelajaran
Dan Pendidikan), 1(2), 673–683.
Festiawan, R. (2020). Belajar dan pendekatan pembelajaran. Universitas Jenderal
Soedirman, 1–17.
Fukuda, T., Baba, K. I., & Shimojo, S. (2012). Network design for contention
avoidance in optical broadcast network. 2012 International Conference on
Photonics in Switching, PS 2012.
Gede Heri Pilawinata, I., Dewa Kadek Putrayasa, I., Putu Agus Suryadi, I., Nyoman
Sukerta Yasa, I., Sari, N., Negeri, S., Bali, T., No, S., Bali, B., Bali, D., &
Barat, L. (2024). Peningkatan Pemahaman Konsep Matematika Melalui
Model Project Based Learning. 15(1), 23–30.
http://journal.ummat.ac.id/index.php/paedagoria
Gusniwati, M. (2015). Pengaruh Kecerdasan Emosional dan Minat Belajar terhadap
Penguasaan Konsep Matematika Siswa SMAN di Kecamatan Kebon Jeruk.
Formatif: Jurnal Ilmiah Pendidikan MIPA, 5(1), 26–41.
https://doi.org/10.30998/formatif.v5i1.165
Hamidah, I., & Citra, S. Y. (2021). Efektivitas Model Pembelajaran Project Based
Learning (PjBL) terhadap Minat dan Hasil Belajar Siswa.
BIOEDUSAINS:Jurnal Pendidikan Biologi Dan Sains, 4(2), 307–314.
https://doi.org/10.31539/bioedusains.v4i2.2870
Hanafy, M. S. (2014). Konsep Belajar Dan Pembelajaran. Lentera Pendidikan :
Jurnal Ilmu Tarbiyah Dan Keguruan, 17(1), 66–79.
https://doi.org/10.24252/lp.2014v17n1a5
Hardinata, Djulia, Bukhari, S. (2021). Jurnal Inovasi Pembelajaran Fisika. Jurnal
Inovasi Pembelajaran Fisika, 9(4), 54–60.
Hartono, D. P., & Asiyah, S. (2018). PJBL to Improve Student Creativity: A
Descriptive Study of the Role of the Pjbl Learning Model in Improving
Student Creativity. Journal of PGRI University Lecturers Palembang, 2(1), 1–
https://jurnal.univpgri-palembang.ac.id/index.php/prosiding/index
Hasan, H. (2022). Pengembangan Sistem Informasi Dokumentasi Terpusat Pada
STMIK Tidore Mandiri. Jurasik (Jurnal Sistem Informasi Dan Komputer),
(1), 23–29. http://ejournal.stmik-tm.ac.id/index.php/jurasik/article/view/32
Irembere, W. R. (2019). Fostering Creative Skills for Students Using Project-Based
Learning. International Forum Journal, 22(2), 102–115.
https://journals.aiias.edu/info/article/view/36
Julie, L. J. H., & Maat, S. M. (2021). The Utilisation of Textbook in Teaching and
Learning Mathematics among Primary School Mathematics Teachers.
International Journal of Academic Research in Progressive Education and
Development, 10(2), 907–921. https://doi.org/10.6007/ijarped/v10-i2/10174
Kholidah, Hidayat, Jamaludin, Leksono, 4Universitas Sultan Ageng Tirtayasa
KAJIAN ETNOSAINS DALAM PEMBELAJARAN IPA UNTUK
MENUMBUHKAN NILAI KEARIFAN LOKAL DAN KARAKTER
SISWA SD CHANOS CHANOS).MELALUI SATE BANDENG. Jurnal
Ilmiah Pendidikan Dasar, & ISSN. (2023). Koji Hosokawa * 1,2 Tomoya
Kikutabi*3 Yurie Obata*4. Jurnal Pendidikan Dasar Dan Sosial Humaniora,
(4), 342–346.
Komarudin, K., Puspita, L., Suherman, S., & Fauziyyah, I. (2020). Analisis
Pemahaman Konsep Matematis Peserta Didik Sekolah Dasar: Dampak Model
Project Based Learning Model. DIDAKTIKA TAUHIDI: Jurnal Pendidikan
Guru Sekolah Dasar, 7(1), 43. https://doi.org/10.30997/dt.v7i1.1898
Lestari, N. (2019). Penerapan Model Pembelajaran Berbasis Proyek untuk
Meningkatkan Aktivitas dan Hasil Belajar Siswa Kelas V SD Ar-Rahman
Misriadi Desa Stabat Lama Langkat. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran
Terpadu (JPPT), 01(01), 13–23. https://jurnallp2m.umnaw.ac.id/index.php/JPPT/article/view/345
Ma’rifah, S. (2018). 'HELPER” Jurnal Bimbingan dan Konseling FKIP UNIPA.
Jurnal Bimbingan Dan Konseling FKIP UNIPA, 35(1), 31–46.
Makbul, M. hlm. 25. (2021). Makbul, M hlm. 24. Pharmacognosy Magazine, 75(17), 399–405.
Natty, R. A., & Kristin. (2019). Jurnal basicedu. Jurnal Basicedu,. Jurnal Basicedu,
(1), 466–467. https://journal.uii.ac.id/ajie/article/view/971
Nurhamidah, S., & Nurachadijat, K. (2023). Project Based Learning dalam
Meningkatkan Kemandirian Belajar Siswa. Jurnal Inovasi, Evaluasi Dan
Pengembangan Pembelajaran (JIEPP), 3(2), 42–50.
https://doi.org/10.54371/jiepp.v3i2.272
Nurhidayah, I. J., Wibowo, F. C., & Astra, I. M. (2021). Project Based Learning
(PjBL) learning model in science learning: Literature review. Journal of
Physics: Conference Series, 2019(1). https://doi.org/10.1088/1742-
/2019/1/012043
Padangsidimpuan Afridapane, I. (2017). BELAJAR DAN PEMBELAJARAN
Aprida Pane Muhammad Darwis Dasopang. Jurnal Kajian Ilmu-Ilmu
Keislaman, 03(2).
Purnamasari, S., Rahmanita, F., Soffiatun, S., Kurniawan, W., & Afriliani, F.
(2020). Bermain Bersama Pengetahuan Peserta Didik Melalui Media
Pembelajaran Berbasis Game Online Word Wall. Jurnal Pengabdian Kepada
Masyarakat, 1(1), 177–180.
Putra, L. D., Arlinsyah, N. D., Ridho, F. R., Syafiqa, A. N., & Annisa, K. (2024).
Pemanfaatan Wordwall pada Model Game Based Learning terhadap
Digitalisasi Pendidikan Sekolah Dasar. Jurnal Dimensi Pendidikan Dan
Pembelajaran, 12(1), 81–95. https://doi.org/10.24269/dpp.v12i1.8749
Rajagukguk, M. J. T., & Naibaho, D. (2023). Mampu Memilih Soal Berdasarkan
Tingkat Kesukaran. Jurnal Pendidikan Sosial Dan Humaniora, 01(4), 1–23.
Sadiyyah, I., & Samsudin, A. (2023). Penerapan Model Project Based Learning
untuk Meningkatkan Kemampuan Pemahaman Konsep IPA Materi Perubahan
Energi pada Siswa Kelas IV Sekolah Dasar. Sebelas April Elementary
Education (SAEE), 2(1), 35–42.
Saputri, R., Nurlela, N., & Patras, Y. E. (2020). Pengaruh Berpikir Kritis Terhadap
Hasil Belajar Matematika. JPPGuseda | Jurnal Pendidikan & Pengajaran
Guru Sekolah Dasar, 3(1), 38–41.
https://doi.org/10.33751/jppguseda.v3i1.2013
Sari, R. T., & Angreni, S. (2018). Penerapan Model Pembelajaran Project Based
Learning (PjBL) Upaya Peningkatan Kreativitas Mahasiswa. Jurnal
VARIDIKA, 30(1), 79–83. https://doi.org/10.23917/varidika.v30i1.6548
Siswondo, R., & Agustina, L. (2021). Penerapan Strategi Pembelajaran Ekspositori
untuk Mencapai Tujuan Pembelajaran Matematika. Himpunan: Jurnal Ilmiah
Mahasiswa Pendidikan Matematika, 1(1), 33–40.
http://jim.unindra.ac.id/index.php/himpunan/article/view/3155
Sukmayasa, I. M. H. (2023). Pengaruh Model Pembelajaran Project Based Learning
Terhadap Prestasi Belajar Statistika Pendidikan Mahasiswa Pgsd. Widyaguna:
Jurnal Ilmiah …, 1(September), 16–22.
https://www.jurnal.stahnmpukuturan.ac.id/index.php/pgsd/article/viewFile/3
/2686
Sumarni, Y. (2015). Matematika Dalam Ilmu Manajemen. Jurnal Equation, 1(1),
–24.
Suriani, N., Risnita, & Jailani, M. S. (2023). Konsep Populasi dan Sampling Serta
Pemilihan Partisipan Ditinjau Dari Penelitian Ilmiah Pendidikan. Jurnal
IHSAN : Jurnal Pendidikan Islam, 1(2), 24–36.
https://doi.org/10.61104/ihsan.v1i2.55
Syahputri, A. Z., Fallenia, F. Della, & Syafitri, R. (2023). Kerangka berfikir
penelitian kuantitatif. Tarbiyah: Jurnal Ilmu Pendidikan Dan Pengajaran,
(1), 160–166.
Ummah, M. S. (2019). No Analisis Struktur Kovarians terhadap Indikator
Kesehatan Terkait pada Lansia yang Tinggal di Rumah dengan Fokus pada
Persepsi Subjektif tentang Kesehatan Title. Sustainability (Switzerland),
(1), 1–14.
http://scioteca.caf.com/bitstream/handle/123456789/1091/RED2017-Eng-
ene.pdf?sequence=12&isAllowed=y%0Ahttp://dx.doi.org/10.1016/j.regsciu
rbeco.2008.06.005%0Ahttps://www.researchgate.net/publication/305320484
_SISTEM_PEMBETUNGAN_TERPUSAT_STRATEGI_MELESTARI
Verina, I., & Juandi, D. (2022). Indonesian Students’ Conceptual Understanding in
Mathematics based on Learning Style: Systematic Literature Review (SLR).
Symmetry: Pasundan Journal of Research in Mathematics Learning and
Education, 7(2), 160–170. https://doi.org/10.23969/symmetry.v7i2.6409
Wulanningtyas, M. E., & Ate, H. M. (2020). Pengaruh efikasi diri siswa terhadap
prestasi belajar matematika. Prosiding Konferensi Pendidikan Nasional, 2(1),
–169.http://ejurnal.mercubuana
yogya.ac.id/index.php/Prosiding_KoPeN/article/download/1095/671
Yuhana, A. N., & Aminy, F. A. (2019). Optimalisasi Peran Guru Pendidikan
Agama Islam Sebagai Konselor dalam Mengatasi Masalah Belajar Siswa.
Jurnal Penelitian Pendidikan Islam, 7(1), 79.
https://doi.org/10.36667/jppi.v7i1.357
Yulianah, L., Ni’mah, K., & Rahayu, D. V. (2020). Analisis Kemampuan
Pemahaman Konsep Matematika Siswa Berbantuan Media Schoology. Jurnal
Derivat: Jurnal Matematika Dan Pendidikan Matematika, 7(1), 39–45.
https://doi.org/10.31316/j.derivat.v7i1.863
Yusri, R., Yusof, A. M., & Sharina, A. (2024). A systematic literature review of
project-based learning: research trends, methods, elements, and frameworks.
International Journal of Evaluation and Research in Education, 13(5), 3345–